عصر شهرکرد

پایگاه خبری سیاسی اقتصادی

اقتصادی

جنگ چین و آمریکا اولین قربانی را گرفت؛ سایت آمازون!

اطلاعات آنلاین نوشت، هم زمان با تشدید جنگ تجاری ترامپ علیه چین، شرکت‌های تجارت الکترونیک چینی در آمازون در حال آماده شدن برای افزایش قابل توجه قیمت‌های خود یا توقف کامل فروش به ایالات متحده هستند.

بنا بر گزارش‌ها، آمازون سفارشات چند فروشنده در چین و دیگر کشورهای آسیایی را پس از اعلامیه رئیس جمهور دونالد لغو کرد و در یکی از موارد سفارش ۵۰۰ هزار دلاری از یک شرکت چینی را لغو کرد.

بلومبرگ چهارشنبه (9 آوریل) به نقل از منابع ناشناس و سندی که دیده بود گزارش داد، لغو سفارشات توسط آمازون، بدون هشدار انجام شد و به تعرفه‌ها اشاره‌ای نشد، اما زمان بندی آنها نشان می‌دهد که آنها در پاسخ به تعرفه ها آمده‌اند.

طبق آمار حدود ۴۰ درصد از محصولات عرضه شده در سایت آمازون، توسط خود آمازون از عمده فروشان چینی خریداری شده و سپس در سایت به صورت تک فروشی عرضه می‌شوند.

شرکت پرداخت مالی PYMNTS می‌گوید تعرفه‌های تجاری یکی از چندین عاملی بود که باعث شد آمازون و خرده فروش رقیبش، والمارت، چشم انداز سه ماهه اول خود را در فوریه کاهش دهند.

این شرکت‌ها می‌گویند سایر عوامل موثر در هدایت ضعیف شامل تورم، تقاضای ضعیف مصرف کننده، چالش های ارزی و تغییر تمرکز مصرف کننده به سمت کالاهای ضروری است.

روز چهارشنبه، والمارت چشم انداز درآمد عملیاتی سه ماهه اول خود را تا حدی به دلیل نگرانی های مربوط به تعرفه پس گرفت.

به نظر می‌رسد شرکت‌های تجارت الکترونیک آمریکا با شدت گرفتن جنگ تعرفه‌ای میان واشنگتن و پکن، بیشترین ضرر را متحمل شوند و اگرچه ترامپ مهلت ۹۰ روزه برای تعیین تکلیف تعرفه‌ها را با کشورها اعلام کرد، اما با خط زدن نام چین و افزایش تعرفه‌ها علیه چین به ۱۲۵ درصد، وضعیت این نوع شرکت‌های طرف معامله چینی، وخیم خواهد شد.

LEAVE A RESPONSE

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 12 =